Ten ranking jest fascynujący, Vampire The Masquerade Bloodlines na 32 miejscu za Gothicami i pseudo RPG pokroju Mass Effect 2. To jest jakaś kpina po prostu. Nie mówiąc już o z dupy miejscach dla Arcanum czy szóstym i siódmym Might and Magic na jakichś kosmicznych miejscach w szóstej dziesiątce. Kto tu ku...rde głosuje?:(
Wcale nie jest taki zły, wręcz przeciwnie jak na rankingi internetowe jest nawet bardzo dobry, w porównaniu np.: do GierOnline gdzie Skyrim jest na pierwszym miejscu... szkoda słów.
Rankingi mają to do siebie że są mało precyzyjnie, ja np.: wielu grom wystawiłem tą samą ocenę, jednak jedne z nich cenie sobie wyżej niż inne, ale brakuje skali żeby to wykazać.
Najbardziej podoba mi się w tym rankingu to że Heroes III jest na pierwszym miejscu, jeżeli jakakolwiek gra zasługuje na to miejsce to właśnie ta, bo jest to prawdziwa legenda, która niegdyś łączyła pokolenia, nieważne czy byłeś w podstawówce, liceum czy na studiach i tak większość znajomych zagrywała się w "Hirołsy"
Oprócz tego w TOP10 mamy jeszcze F2, PT, BG2, D2 czyli gry które w 100% na to zasługują, choć nigdy nie byłem fanem Diablo w pełni szanuje to że jest tak wysoko, bo to również gra kultowa.
Co do MGS i FFVII to niestety nigdy nie grałem, ale wierzę że też zasługują na to miejsce.
Natomiast Uncharted 2 - co k... jest? Nigdy nie miałem konsoli i mieć nie zamierzam więc tego nie sprawdzę, ale wygląda mi to jak Tomb Raider bez Lary - bezsensu:)
No i są jeszcze dodatki do "Hirołsów", ale to akurat jest wina Filmwebu, a nie użytkowników, nie wiem co za debil, wymyślił że dodatki będą figurować jako osobne tytuły.
Jeśli zaś chodzi o ME2 to sam go oceniłem na 9 - więc wiesz kto tak głosuje:) Jest innowacyjna i oryginalna, ma dobrą fabułę, rewelacyjne dialogi i świetne universum, potrafi perfekcyjnie grać na emocjach i oferuje coś czego wcześniej nie było, typowo filmową rozgrywkę, którą po części sami tworzymy, więc czemu nie oceniać jej wysoko? Niestety czasy się zmieniły i nikt już nie będzie tworzył takich erpegów jak Fallout 1&2, PT czy Baldur.
W zasadzie psiałem to tam wyzej filtrując ranking tak by pokazywał cRPG tylko na PC;)
Właśnie dlatego leje na współczesne gry. 95% kompletnie mnie nie rusza. A współczesne "cRPG" to już kompletna parodia i cyrk.