Był kandydatem na reżysera filmu "Zebulon", do którego scenariusz napisał
Rudy Wurlitzer, jednak obraz ostatecznie nie powstał.
Podczas kręcenia "
Żelaznego krzyża" wypijał 4 butelki whiskey lub wódki dziennie, sypiając zaledwie 3-4 godziny w nocy. Na etapie postprodukcji uzależnił się również od kokainy.
Miał reżyserować adaptację powieści "Castaway" Jamesa Goulda Cozzensa, do której napisał też scenariusz, lecz zmarł rok przed zdjęciami planowanymi na 1985.
Ma starszego brata Denvera Charlesa.
Był pierwszym reżyserem filmu "
Cincinnati Kid", jednak został zwolniony po 4 dniach. Producentowi nie spodobała się jego wizja - Peckinpah kręcił w czerni i bieli, zamierzał też przekształcić fabułę w opowieść z zacięciem społecznym, o młodym chłopaku żyjącym na ulicach w czasach Wielkiego Kryzysu. Jego miejsce zajął
Norman Jewison.
W 1976 roku został zatrudniony jako reżyser adaptacji powieści "Cuckoo's Progress"
Sture Dahlströma, jednak ostatecznie film nie powstał.
Zmarł w Inglewood (Kalifornia, USA) na niewydolność serca. Ciało skremowano, a prochy zostały rozrzucone nad morzem w Malibu (Kalifornia, USA).
Nie lubił udzielać wywiadów. Kiedyś na dwie minuty przed wejściem na antenę telewizyjnego show, pobił ochroniarza próbującego założyć mu galową marynarkę.
Wyreżyserował następujące teledyski:
- 1981 r. - "Funny Face" -
Sparks;
- 1984 r. - "Valotte", "Too Late for Goodbyes" -
Julian Lennon.
Dorastając miał sposobność rozmawiać z ludźmi, którzy pamiętali Dzikiego Billa,
Bata Mastersona, Billy'ego Kida i kilku innych desperados. Dzięki tym relacjom jako jedyny zdecydował się pokazać realistyczną, dosyć haniebną śmierć Kida w filmie "
Pat Garrett i Billy Kid".
W czasie II wojny światowej służył w Korpusie Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych, jego batalion został wysłany do Chin, aby rozbrajać japońskich żołnierzy.
W 1948 ukończył studia licencjackie z historii na Uniwersytecie Stanu Kalifornia we Fresno (Kalifornia, USA), a w 1952 roku studia magisterskie z teatru na Uniwersytecie Południowej Kalifornii w Los Angeles (Kalifornia, USA).
Zdaniem
Sergia Leone, Peckinpah zgodził się reżyserować film "
Garść dynamitu" po tym, jak z posady zrezygnował
Peter Bogdanovich, jednak nie mógł porozumieć się z wytwórnią United Artists w kwestiach finansowych. Ostatecznie projektem pokierował sam
Leone.
Przez 12 dni był reżyserem filmu "
Zły urok", gdy jego mentor
Don Siegel dochodził do zdrowia. Dzięki tej współpracy Peckinpah, wówczas umieszczony na czarnej liście, otrzymał drugą szansę i posadę reżysera przy "
Weekendzie Ostermana".
Chciał nakręcić thriller "The Insurance Company" dla studia 20th Century Fox. Gdy przymierzany do głównej roli
Charles Bronson odrzucił propozycję mówiąc: "Nie będę pracował z pijakiem", zrezygnowano z produkcji.
Zamierzał nakręcić thriller "Summer Soldiers" z
Robertem Culpem w roli głównej, który był także współscenarzystą, jednak konflikt reżysera z wytwórnią Warner Bros. oraz producentem
Philem Feldmanem pogrążył produkcję.
Przed śmiercią w 1984 roku pracował nad niezależnym filmem "On the Rocks".
W 1979 roku miał reżyserować western "The Texans", do którego scenariusz napisał
John Milius, jednak po długim okresie rozwijania pomysłu, projekt został porzucony.
Przez wiele lat, począwszy od roku 1965, próbował przenieść na ekran powieść
Maxa Evansa "Kraina Hi Lo", lecz nie mógł zdobyć finansowania. Ostatecznie książkę sfilmował
Stephen Frears w 1998 roku ("
Kraina Hi-Lo").
Jego dziadkiem był Denver Samuel Church, sędzia, kongresmen oraz jeden z najlepszych rewolwerowców w regionie gór Sierra Nevada.
Na początku lat 70. zamierzał wyreżyserować scenariusz
Waltera Hilla "Lloyd Williams and His Brother", znany też jako "The Drifters", jednak porzucił ten projekt, aby zająć się filmem "
Pat Garrett i Billy Kid".
Początkowo to on miał wyreżyserować film "
Uwolnienie", jednak ostatecznie zastąpił go
John Boorman. Peckinpah natomiast zajął się realizacją filmu "
Nędzne psy".